Wolny lokal do wynajęcia – czy warto się nim…
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wynajęcie lokalu pod własną działalność gospodarczą nie jest niczym skomplikowanym, a najważniejsze to mieć odpowiednio wydzielony budżet na ten cel, który umożliwi nam regularne płacenie rachunków. A jednak, im bardziej zagłębiamy się w tę kwestię- tym więcej istotnych aspektów i problemów napotykamy na swojej drodze. Wobec tego, jakie lokale użytkowe do wynajęcia w Krakowie są warte naszej uwagi i od czego zacząć poszukiwania?
Tam, gdzie konkurencja jest większa ceny będą niższe
Z tego też względu warto celować w dzielnice, które mocno się rozwijają i w których ciągle pojawiają się jakieś nowe inwestycje. W takich miejscach będziemy też mieć znacznie większy wybór lokali różnego rodzaju, a więc znacznie łatwiej będzie nam znaleźć coś o odpowiednim układzie pomieszczeń czy pożądanym metrażu. Warto także odpowiednio wcześniej pomyśleć o tym, jacy mieszkańcy znajdują się w dzielnicy, w której chcemy lokal wynająć, gdyż najprawdopodobniej, w pierwszej kolejności to właśnie oni będą naszymi klientami. Czy są to raczej osoby starsze, pozostające na emeryturze, a może są to całe rodziny z dziećmi? Lokalizacja jest szalenie istotna i bardzo często mocno warunkuje sprzedaż, a ta sukces całego przedsięwzięcia. Stąd też wybadanie okolicy i przyszłej klienteli również powinno okazać się dla nas bardzo przydatne.
Zawsze warto od razu zapytać o wszelkie koszty wynajmu
Od razu powinniśmy mieć na uwadze fakt, że koszty wynajmu danego lokalu będą regularne i będą nas obowiązywać przez cały okres trwania umowy. Oprócz samych kosztów za wynajem danej przestrzeni, musimy też liczyć się z kosztami za korzystanie z mediów. Równie ważne jest, aby od razu zorientować, czy w lokalu będziemy mieli dostęp do gazu, a także do internetu oraz jakie koszty to generuje. Wśród dodatkowych płatności, jakie mogą być dla nas istotne, na pewno warto od razu spytać, czy osoba wynajmująca lokal przewiduje jakąś opłatę startową, kaucję oraz kary umowne za wcześniejsze wypowiedzenie umowy najmu. Tak naprawdę, wszystko to, co wiąże się w kosztami powinno być dla nas kwestią priorytetową. Najprawdopodobniej, informacja o każdej z tych opłat znajdzie się też jako zapis w zawieranej przez nas umowie- dobrze więc, abyśmy podpisywali ją jak najbardziej świadomie.
Jak odpowiednio przystosować lokal do prowadzonej działalności?
Czasem niezbędny może się okazać remont lub odpowiednie dostosowanie lokalu do prowadzonej przez nas działalności. Może się tak zdarzyć, że koszty gruntownego remontu w całości lub w jakiejś części pokryje właściciel, jednakże, dostosowanie lokalu czy też jego wyposażenie zazwyczaj trzeba będzie wykonać samodzielnie. Jeśli więc nie lubimy zbyt wielu remontów i przeróbek i nie chcemy się aż tak angażować, gdyż nie wiemy, jak długo zostaniemy w danym lokalu- najlepiej od razu wybrać takie miejsce, które będzie pod tym względem najmniej wymagające. Czasem wystarczy poświęcić odrobinę więcej czasu na poszukiwania, aby znaleźć coś, co całkowicie będzie nam odpowiadało.